نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک با طناب
نوشته شده توسط : گل نسیم

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک با طناب

نمای ساختمان ها امروزه نقش بسیار زیادی بر تعیین قیمت کل ملک دارند. به همین منظور معمولا افراد برای اینکه ارزش ملک خود را افزایش دهند نمای ساختمان های خود را بسیار زیبا می سازند. ساختمان هایی که در گذشته ساخته شده اند دارای نماهایی زیبا نیستند. زیرا در بیشتر مواقع در گذشته برای ساخت نمای ساختمان ها از آجر و سیمان استفاده می کردند.

همین امر موجب شده است صاحبان ساختمان های قدیمی اقدام به رنگ آمیزی نمای ساختمان های خود کنند. زیرا از این طریق می توانند با کمترین هزینه نمای ساختمان را به بهترین شیوه ممکن زیبا کنند و ارزش ملک خود را نیز افزایش دهند.

نقاشی نمای ساختمان بدون داربست با رنگ آکرلیک دارای طرفدارن زیادی می باشد. زیرا این نوع از رنگ هنگامی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرد مزایای زیادی را به همراه دارد.

مراحل نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک را می توان به واسطه مراحل بیان شده در زیر انجام داد.

  • آماده سازی سطح: پاکسازی و تمیز کردن سطح از هر گونه گرد و غبار و آلودگی، تعمیر ترک و نقاط خرابی و پوشش دادن سطح با پوشش دهی مناسب مانند پرایمر اولین کاری است که برای نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک باید انجام شود.
  • برنامه ریزی و طراحی: انتخاب رنگ ها و طرح های مورد نظر و برنامه ریزی نحوه اجرای نقاشی به ترتیب دومین مرحله از نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک می باشد.
  • نقاشی اولیه: شروع به پوشش دادن سطح با رنگ اکریلیک به روشی که ابتدا رنگ پایه ای و سپس رنگ های اصلی به ترتیب استفاده شود سومین مرحله ای می باشد که باید برای انجام این کار به آن توجه شود.
  • جزئیات و تکمیل: افزودن جزئیات، حاشیه ها و هر نوع طرح های دیگر به نقاشی و تکمیل آن به واسطه رنگ های اکریلیک نیز یکی دیگر از مراحل این کار می باشد.
  • پوشش و محافظت: استفاده از پوشش دهی محافظ مانند ورنیش یا رنگ های مخصوص حفاظتی برای حفظ و طولانی تر کردن عمر نقاشی که با رنگ اکریلیک بر روی نما اجرا می شود ضروری است.

مزایای استفاده از رنگ اکریلیک برای نما

مقاومت در برابر نور آفتاب

نما قسمت بیرونی ساختمان است که همین امر موجب می شود این قسمت در معرض نور مستقیم خورشید باشد. همانگونه که می دانید اشعه های نور خورشید بسیار برای ماندگاری رنگ مضر هستند. به همین خاطر هرگاه رنگی که برای نما استفاده می شود دارای کیفیت خوبی نباشد خیلی زود رنگ خود را از دست می دهد و باعث می شود نمای ساختمان جلوه ای زشت به خود بگیرد.

به همین منظور معمولا کارشناسان ساختمان سازی توصیه می کنند که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود از رنگ های اکریلیک استفاده کنید . زیرا اینگونه از رنگ ها دارای ساختاری خاص هستند و می توانند برای مدت زمان طولانی در برابر نور خورشید مقاومت کنند و رنگ اصلی خود را از دست ندهند.

ماندگاری و طول عمر بالا

هرگاه افراد نمای ساختمان خود را رنگ آمیزی میکنند. دوست دارند که نمای ساختمان آنها به واسطه این کار برای مدت زمان طولانی زیبا بماند. اما اگر افراد برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود از رنگ های باکیفیت استفاده نکنند نباید توقع داشته باشند که نمای ساختمان آنها تا مدت زمان زیادی زیبا بماند.

به همین خاطر هرگاه افراد می خواهند نمای ساختمان آنها تا مدت زمان زیادی بعد از رنگ آمیزی نما زیبا بماند باید حتما از رنگ های اکریلیک استفاده کنند. زیرا اینگونه از رنگ ها در برابر عوامل طبیعی مقاومت زیادی دارند و طول عمر آنها بسیار زیاد است.

انعطاف پذیری و قابلیت ترمیم مجدد

معمولا همه رنگ هایی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند بعد از مدتی کمرنگ می شوند. اما طرح هنوز برروی نما ماندگار است در اینگونه از مواقع بهترین راه ترمیم رنگ آمیزی می باشد.

زیرا به واسطه این کار می توان با کمترین هزینه دوباره به نما جلوه ای زیبا بخشید و ساختمان را نو کرد. اما بعضی از رنگ ها هستند که بعداز این که بر روی نما به کار برده می شوند دیگر نمی توان آنها را ترمیم کرد. به همین خاطر استفاده از رنگ اکریلیک برای زیبا کردن نما یک کار عاقلانه به حساب می آید. زیرا این رنگ انعطاف پذیر است و قابلیت ترمیم مجدد را دارد.

مقاومت بسیار مناسب در برابر ساییدگی

یکی دیگر از مهم ترین مزایای رنگ های اکریلیک برای نما که باعث شده است اینگونه از رنگ ها محبوبیت زیادی داشته باشند مقامت آنها در برابر ساییدگی می باشد. زیرا اینگونه از رنگ ها اگر برروی نمای یک ساختمان به کاربرده شوند حتی اگر جسم های مختلفی نیز بر روی نما ساییده شوند نیز باعث نمی شوند رنگ کنده شود و یا پوسته پوسته شود. به همین خاطر هرگاه یک نما با استفاده از اینگونه از رنگ ها رنگ آمیزی شود تا مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکلی زیبا می ماند.

درخشندگی بالا

اولین هدف افراد از رنگ آمیزی نمای ساختمان این است که نمای ساختمان خود را نو کنند. حال تصور کنید شما نمای ساختمان خود را رنگ آمیزی کرده اید اما هیچ گونه درخشندگی ندارد که نشان دهد نمای ساختمان شما تازه رنگ آمیزی شده است .

در اینگونه از مواقع معمولا یک احساس ناخوشایند در افراد به وجود می آید و فکر می کنند که هزینه الکی بابت این کار پرداخت کرده اند. اما صاحبان ساختمانی که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود از رنگ های اکریلیک استفاده می کنند هیچگاه این احساس را تجربه نمی کنند.

زیرا رنگ های اکریلیک دارای درخشندگی بالایی می باشند و هرگاه از آنها برای نمای یک ساختمان استفاده می شود می توانند آن نما را بسیار نو کنند.

فاقد بوی نامطبوع

بوی رنگ تازه میتواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. به همین خاطر هرگاه نمای یک ساختمان رنگ آمیزی می شود. ساکنان آن ساختمان مجبور هستند حداقل تا چند روز بوی نامطبوع رنگ را تحمل کنند.

همچنین اگر درساختمان افرادی وجود داشته باشند که آلرژی و یا بیماری های ریوی داشته باشند با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. به همین خاطر امروزه افراد زیادی هستند که از رنگ آکرلیک استفاده می کنند. زیرا اینگونه از رنگ ها فاقد بوی نامطبوع هستند و استفاده از آنها هیچ گونه مشکلی برای ساکنان ساختمان به وجود نمی آورد.

قابلیت خشک شدن با سرعت بسیار بالا

اگر رنگی که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان به کار میرود خیلی زود خشک نشود طرح نما به خوبی اجرا نمی شود. زیرا اینگونه از رنگ ها با برخورد با هرچیزی شکل خود را از دست میدهند و اگر گرد و خاکی بر روی آنها بنشیند کدر و بد رنگ میشوند. به همین خاطر یک رنگ مناسب برای رنگ آمیزی نما رنگی است که خیلی زود خشک شود. چنین ویژگی را تنها رنگ های اکریلیک دارند.

قابل استفاده روی انواع سطوح

امروزه نمای ساختمان ها دارای جنس های مختلفی هستند. اما متاسفانه همه رنگ هایی که برای رنگ آمیزی نما ها به کار برده میشوند برروی انواع سطوح قابل استفاده نمی باشند. به همین خاطر افراد زیادی هستند که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان های خود از رنگ های اکریلیک استفاده می کنند. زیرا این گونه از رنگ ها برروی تمام نما ها قابل استفاده می باشند.

معایب رنگ اکریلیک برای نما

  • رنگ های اکریلیک هرزمان برروی یک نما استفاده می شوند. صاحبان آن ساختمان تا سی روز حق شستشوی نمای ساختمان خود را نخواهند داشت. زیرا چنین کاری باعث می شود که رنگ های آکریلیک کیفیت اولیه خود را از دست بدهند.
  • همچنین بهتر است بدانید که رنگ های اکریلیک دارای قابلیت شستشوی کمی هستند. به همین خاطر بعضی از صاحبان ساختمان ها از انتخاب چنین رنگ هایی برای ساختمان خود اجتناب میکنند .
  • گاهی اوقات اینگونه از رنگ ها به سختی بر روی سطوح براق سازگار میشوند. به همین خاطر بهتر است از آنها برای اینگونه از سطوح استفاده نشود.

از رنگ آکرلیک برای چه سطوحی می توان استفاده کرد؟

رنگ اکریلیک می تواند روی اکثر نماها اجرا شود. اگر دوست دارید با این سطوح آشنا شوید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

دیوارهای بتنی: رنگ اکریلیک بر روی دیوارهای بتنی قابل استفاده است و به دلیل خواص ضد حساسیت و مقاومت در برابر رطوبتی که دارد. برخی از افراد از آن برای نقاشی دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می کنند.

چوب: رنگ اکریلیک بر روی سطوح چوبی مانند میزها، صندلی ها و کابینت ها به خوبی قابل استفاده است. زیرا این رنگ به خوبی جذب می شود و به سرعت خشک می شود.

فلز: برخی از انواع رنگ اکریلیک مناسب برای استفاده بر روی فلزات مانند آهن، آلومینیوم و فولاد هستند. این رنگ ها معمولاً مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند.

پلاستیک: رنگ اکریلیک بر روی برخی از سطوح پلاستیکی مانند PVC قابل استفاده است. این رنگ به دلیل انعطاف پذیری خود، می تواند روی سطوح پلاستیکی پایدار باشد. به همین خاطر برای نقاشی اینگونه از نما ها نیز میتوان از آن استفاده کرد.

سنگ: برخی از انواع رنگ اکریلیک ممکن است بر روی سنگ هایی مانند گرانیت و مرمر قابل استفاده باشند، اما برای این کار نیاز به پیش تیغ و یا پوشش های خاصی دارند. به همین خاطر از آنها برای رنگ آمیزی نماهای سنگی نیز میتوان استفاده کرد.

سرامیک و شیشه: برخی از رنگ های اکریلیک ممکن است بر روی سطوح سرامیکی و شیشه ای قابل استفاده باشند، اما برای دوام بیشتر و جلوگیری از پوسیدگی، استفاده از رنگ های مخصوص شیشه و سرامیک توصیه می شود.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: